دانلود عکس نجومی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

بقیه عکس ها را از لینک زیر دانلود کنید...



دانلود کتاب ستارگان ، زمین و زندگی – بخش اول
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دانلود کتاب ستارگان ، زمین و زندگی – بخش اولستارگان زمین آسمان

نام کتاب:          ستارگان ، زمین و زندگی- بخش اول

نویسنده:         دکتر علی افضل صمدی

زبان کتاب:        پارسی

ناشر کتاب:       پارس بوک

تعداد صفحه:     172

قالب :              pdf

حجم فایل:        2.320

اين كتاب را در فروردين ماه 1371 نوشتم كه درتابستان همان سال به وسيله دفتر نشر فرهنگ اسلامي در سه هزار نسخه چاپ شد در آن زمان مردم خيلي بيشتر كتاب مي خواندند و رايانه هنوز متداول نشده بود بنابراين تمام نسخ چاپ اول در همان سال 1371 و 1372 به فروش رفته بود و ناشر با رقبت فراوان آنرا دو باره تجديد چاپ كرد تمام نسخ اين چاپ نيز در طي يكي دوسال به فروش رفت ولي ناشر ديگر رقبتي براي چاپ مجدد آن از خود نشان نداد.با وجود آنكه دست اندر كار نوشتن كتاب شيمي عمومي بودم، سعي كردم كتابي ديگر در همان ضمينه ي پيدايش ستارگان، خورشيد و منظومه شمسي و سر آخر به وجود آمدن زندگي زميني و رسيدن به انسان فهيم بنويسم. البته سعي كردم اين بار سطح علمي آن قدري پايين تر باشد تا همگان بتوانند از آن بهره بگيرند.اين شد كه كتاب افسانه زندگي را در سال 1377 نوشتم تمام نسخ اين كتاب نيز به فروش رفته ولي ناشر حاضر به چاپ هيچ كدام از اين كتابها نشد.

 



دانلود کتاب ستارگان زمین و زندگی – بخش دوم
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دانلود کتاب ستارگان زمین و زندگی – بخش دوم

ستارگان زمین و آسمان   ‎

نام کتاب : ستارگان زمین و زندگی – بخش دوم

نویسنده : دکتر علی افضل صمدی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  218

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  3,160   کیلوبایت

توضیحات :  اين كتاب در فروردين ماه 1371 نوشته شد كه در تابستان همان سال به وسيله دفتر نشر فرهنگ اسلامي در سه هزار نسخه چاپ شد در آن زمان مردم خيلي بيشتر كتاب مي خواندند و رايانه هنوز متداول نشده بود بنابراين تمام نسخ چاپ اول در همان سال 1371 و 1372 به فروش رفته بود ولي ناشر ديگر رقبتي براي چاپ مجدد آن از خود نشان نداد. با وجود آنكه دست اندر كار نوشتن كتاب شيمي عمومي بودم، سعي كردم كتابي ديگر در همان ضمينه ي پيدايش ستارگان، خورشيد و منظومه شمسي و سر آخر به وجود آمدن زندگي زميني و رسيدن به انسان فهيم بنويسم. البته سعي كردم اين بار سطح علمي آن قدري پايين تر باشد تا همگان بتوانند از آن بهره بگيرند.اين شد كه كتاب افسانه زندگي را در سال 1377 نوشتم تمام نسخ اين كتاب نيز به فروش رفته ولي ناشر حاضر به چاپ هيچ كدام از اين كتابها نشد.

 



دانلود کتاب مبانی نجوم رادیویی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دانلود کتاب مبانی نجوم رادیویی

نجوم رادیویی ‎

نام کتاب : مبانی نجوم رادیویی

نویسنده : نجوم رادیویی پارس سپهر

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  45

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  2,943   کیلوبایت

توضیحات : تا پيش از سال 1933 كه امواج راديويی با منشا فرازمينی به طور كاملا تصادفی كشف شدند، مطالعه اجرام سماوی تنها در طول موج مرئی و به كمك تلسكوپ‌های نوری انجام مي‌گرفت. اما از آن پس، بشر چشم خود را به  جهان رادیویی گشود و توانست با مطالعه و رصد رادیویی منابعی که در طول موج‌های مرئی، بسيار ضعيف و غالباً غيرقابل رصد بودند، اطلاعات بيشتری از جهان پيرامون خود به دست آورد. نجوم رادیویی به مطالعه امواج راديويی که از منابعی ورای کره زمين منشا می‌گيرند، اطلاق می‌شود. ميزان فرکانس يا طول موج دريافتی در زمين عمدتاً به دو عامل بستگی دارد: شرايط جوی و پيشرفت فناوری. جوّ زمين تنها امواج مرئی و بخشی از امواج راديویی را از خود عبور می‌دهد. اجسامی که دمای حرارت آنها بين 3000 تا 10,000 درجه در مقياس کلوين باشند، نور مرئي ساطع می‌کنند. از آنجایی که حسگرهای چشم انسان در اثر برخورد امواج مرئی تحريک می‌شوند، ما قادريم اجسامی را که از خود نور ساطع می‌کنند و يا قابليت بازتابش نور را دارا هستند، بدون نياز به ابزار خاصی مشاهده کنيم. به همين دليل بود که علم ستاره‌شناسی در دوران باستان تنها بر اجسام قابل رويت مانند ستارگان، سيارات و اقمار آن‌ها و گازهای داغ تمرکز داشت.

 



دانلود کتاب دوره کامل نجوم – جلد اول
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دانلود کتاب دوره کامل نجوم – جلد اول

دوره کامل نجوم‎

نام کتاب :  دوره کامل نجوم – جلد اول

نویسنده :  محمدعلی سعادت

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  339

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  7,150  کیلوبایت

توضیحات :  پیشرفتها و اکتشافات شگرف زمان حاضر در علم نجوم که بعضی از آنها بنظر تخیلی میآید و برخی دیگر پیاده شدن و سکونت بشر را در ماه و سیارات نوید میدهد، بی شک مدیون زحمات و کوششهای بیدریغ و طاقت فرسای عده زیادی از علمای این علم می باشد که ممکن است نام عده ای از آنان در بوته فراموشی افتاده باشد، اینک برای پر کردن این خلا و ربط گذشته و حال علم نجوم و برای آنکه نشان دهیم که چگونه در طول تاریخ علم نجوم تکمیل شده است مراحل مختلف اکتشافات این علم را بطور خلاصه ذکر می کنیم…

 



کد حرکت متن دنبال موس