دانلود کتاب 108 پرسش نجومی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دانلود کتاب 108 پرسش نجومی

پرسش نجومی‎

نام کتاب :  108 پرسش نجومی

نویسنده :  نامشخص

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  80

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  387  کیلوبایت

توضیحات :  این کتاب به بررسی مهمترین پرسشهای نجوم آماتوری پرداخته و سوالات مهم را به صورت طبقه بندی شده پاسخ میدهد. برخی از پرسشها عبارتند از: در آسمان چه مي توانيم ببينيم؟   ماه چگونه مي درخشد؟   فرق ستاره و سياره چيست؟   چرا خورشيد طلوع و غروب مي كند؟   از كجا مي دانيم كه زمين يك كره است؟   كرة سماوي چيست؟   صورت فلكي چيست؟   ساده ترين صور فلكي قابل تشخيص كدامند؟   صور فلكي حول قطبي كدام ها هستند؟   چه كسي صور فلكي را نام گذاري كرد؟   دايره البروج چيست؟   منطقه البروج چيست؟   ستاره شناسان چگونه زمان را اندازه گيري مي كنند؟   ستاره شناسي چگونه به دريا نوردي كمك مي كند؟   چه چيز باعث تغيير فصل مي گردد؟  خورشيد چقدر از ما فاصله دارد؟   تندي حركت زمين چقدر است؟   فاصلة ماه تا زمين چقدر است؟   چرا اهلة ماه وجود دارد؟   چه كسي تلسكوپ را اختراع كرد؟   براي نخستين بار در چه زماني از تلسكوپ در ستاره شناسي استفاده شد؟   تلسكوپ انكساري چگونه كار مي كند؟   چه كسي تلسكوپ انعكاسي را اختراع كرد و اين تلسكوپ چگونه كار مي كند؟   چه فاصله اي را به كمك تلسكوپ مي توان ديد؟   بزرگ ترين تلسكوپ جهان كدام است؟

 



دانلود کتاب مقدمات کیهان شناسی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دانلود کتاب مقدمات کیهان شناسی

مقدمات کیهان شناسی‎ ‎

نام کتاب :  مقدمات کیهان شناسی

نویسنده :  شهرام طالعی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  46

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  1,230  کیلوبایت

توضیحات : کیهان شناسی یا cosmology از واژه یونانی cosmas به معنای عالم گرفته شده است. پس کیهان شناسی به مطالعه عالم می پردازد. در واقع کیهان شناسی شاخه ای از علم ستاره شناسی است که ساختار جهان را مطالعه می کند. موضوعات مربوط به مبدأ آفرینش و سیر تکاملی جهان بوسیله ستاره شناسی ، فلسفه و دین بررسی می شود. شهرام طالعی، مدرس نجوم، در این کتاب برای شما در 46 صفحه، مختصری از علم کیهان شناسی را جمع آوری کرده است.

 



دانلود کتاب راهنماي خريد تلسکوپ
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دانلود کتاب راهنماي خريد تلسکوپ

تلسکوپ ‎‎

نام کتاب :  راهنماي خريد تلسکوپ

نویسنده :  پارس بوک

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  41

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  2,230  کیلوبایت

توضیحات : تلسکوپ‌ها ابزارهايي جادويي‌اند؛ راه ديگري براي گفتنش نيست. ممکن است شما سال‌ها بدون هيچ ابزاري و فقط با چشم از رصد ستاره‌ها لذت ببريد ولي تلسکپ بعد تازه‌اي به اين تجربه مي‌افزايد. وقتي چهار قرن پيش گاليله نخستين بار تلسکوپش را به سوي آسمان نشانه گرفت، به هر سو که نگاه مي‌کرد شگفتي‌هايي پيدا مي‌کرد؛ شگفتي‌هايي که فقط در تمام طول تاريخ تا آن زمان از ديدها پنهان مانده بودند و هيچ‌کس پيش از او حتي فکرشان را هم نکرده بود. از آن زمان، همه‌ي دارندگان تلسکوپ در اين جادوي گاليله شرکت داشته‌اند. در هر شب صاف مي‌توانيم تلسکوپ‌مان را به سوي آسمان نشانه برويم و وارد دنيايي رازآلود شويم که کاملاً با تجربيات هرروزه‌مان متفاوت است. براي ورود به اين باشگاه راه‌هاي بي‌شماري هست. اگر فهرست تلسکوپ‌هاي ما را مشاهده کنيد، مي‌بينيد که تلسکوپ‌ها در اندازه‌ها و شکل‌ها و قيمت‌هاي متنوع و گوناگوني عرضه مي‌شوند. براي اين‌که بدانيد شما کدام را مي‌خواهيد، لازم است از خودتان چند سوال بپرسيد: چقدر مي‌توانيد يا مي‌خواهيد براي اين ابزار هزينه کنيد؟ تلسکوپ شما بايد چقدر حمل‌ونقل‌پذير باشد؟ آيا مي‌خواهيد عکاسي نجومي هم انجام بدهيد؟ و از همه مهم‌تر، از نجوم چه انتظاري داريد و به دنبال چه هستيد؟

 



دانلود کتاب صورت های فلکی آسمان
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دانلود کتاب صورت های فلکی آسمان

صورت های فلکی ‎‎

نام کتاب :  صورت های فلکی آسمان

نویسنده :  نامشخص

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  92

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  6.350  کیلوبایت

توضیحات : صورت‌فلکی یا پیکرآسمانی گردایه ای از ستاره‌ها است که از دیدگاه زمینی به شکل ویژه ای مانندسازی و نام‌گذاری شده‌است. در واقعیت سه بعدی، ستارگان یک پیکرآسمانی لزوماً به هم نزدیک نیستند و پیوندی به هم ندارند. قرار دادن آن‌ها در یک مجموعه تنها به‌خاطر نزدیکی ظاهری از دیدگاه زمینی است. دسته‌بندی ظاهری ستارگان به صورت پیکرهای‌آسمانی از دید نشانی‌دهی و ساختن نقشه‌های آسان‌فهمِ آسمان سودمند است. این کتاب شامل فهرست کامل از انواع صور فلکی بوده که به توضیح کامل آنها همراه با عکس های متعدد پرداخته است.

 

 dl.parsbook.org/server3/uploads/soorathaye-falaki.zip



دانلود کتاب زمان، بزرگترین راز هستی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

زمان‎

نام کتاب :  زمان، بزرگترین راز هستی

نویسنده :  سهیل حاجی بابا

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  50

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  869  کیلوبایت

توضیحات :این کتاب شامل 2 بخش فیزیک و فلسفه است. همینطور سعی شده بیشتر مطالب به صورت ساده بیان شود تا همه ی مردم بتوانند این مباحث را درک کنند. هرچند که موضوع اصلی این مقاله زمان است، ولی تمامی مباحث به زمان ختم نمیشوند. مباحثی از فیزیک کوانتومی و نسبیت هم مطرح شده که به درک بهتر جهان کمک میکنند. این مقاله دارای دو نسخه ساده و پیشرفته است  که نسخه پیشرفته شامل فرمول ها مباحث پیشرفته برای دوستانی که علاقه بیشتری به موضوعات دارند است. در مقاله ی قبلی من “سفر در زمان از منظر نظریه های فیزیک” بحث ها مبتدی تر بود و موضوعات کمی مطرح شده بود همچنین بعضی قسمت ها دارای اشکالات فنی و نگارشی بودند که در این مقاله سعی شده که بیشتر آنها حل شوند. در این مقاله بحث ها ساده هستند و تنها به موضوعات مهم پرداخته شده و خیلی از بحث ها به خاطر پیچیده نشدن مقاله مطرح نشده و فقط مطالب کلی آورده شده. تنها هدف این مقاله بالارفتن اطلاعات عمومی است.

dl.parsbook.org/server3/uploads/zaman-bozorgtarin-raze-hasti.zip



کد حرکت متن دنبال موس